Pro koncepci „ideálu školy“ je využit model pyramidy se třemi klíčovými úrovněmi (institucionální, skupinové a individualizace) a čtrnácti kritérii. Jednotlivá kritéria se navzájem doplňují, prolínají a podmiňují. Jednotlivě vždy zdůrazňují aspekt, k jehož naplnění jsou nutnou součástí ostatní kritéria. Jsou to spíše perspektivy, jak se lze podívat z různých úhlů na ve skutečnosti komplexní a nerozdělitelný celek. Předpokládá se, že dobře zajištěná nižší úroveň významně podporuje zajištění činností v úrovni vyšší. Symbol pyramidy tak vyjadřuje, že je důležité chápat školu jako ucelený systém, ve kterém ustavující roli má celková kultura, a to již od institucionální roviny školy.
Bližší informace a celý dokument ke stažení naleznete na stránce: https://www.socialni-zaclenovani.cz/oblasti-podpory/vzdelavani/pyramida-kvalitni-skoly/
Materiál vznikl v rámci individuálního projektu OP VVV Inkluzivní a kvalitní vzdělávání v územích se sociálně vyloučenými lokalitami, reg. č. projektu CZ.02.3.62/0.0/0.0/15_001/0000586. Hlavním cílem projektu je dosáhnout uplatnění principů inkluzivního a kvalitního vzdělávání na participativním základě a vytvořit podmínky pro dlouhodobé udržení a rozvoj opatření vzniklých v průběhu projektu v obcích do projektu zapojených.