10. setkání odborného panelu na téma Inkluzivní a kvalitní vzdělávání v územích se sociálně vyloučenými lokalitami – spolupráce škol a zřizovatelů v oblasti podpory dětí a žáků z marginalizovaných skupin:
4. 5. 2021 od 9: 00 do 16:00 online.
V rámci setkání odborného panelu bude diskutováno téma role sociálního pedagoga na základních školách jako pedagogického pracovníka. Na odborném panelu budou své zkušenosti prezentovat jak zástupci akademické půdy a střešních organizací, tak zástupci základních škol, které již se sociálním pedagogem, případně sociálním pracovníkem pracují.
Moderátorka odborného panelu: Mgr. Olga Havlátová, Garantka odborného panelu: Mgr. Jana Pernica Horáčková
Program odborného panelu:
9: 00 – 9: 30 registrace účastníků
Úvodní slovo – PhDr. David Beňák Ph.D. DiS., ředitel Odboru pro sociální začleňování (Agentura) MMR
9: 30 – 13: 00 dopolední blok
– doc. Mgr. Jakub Hladík, Ph.D. – předseda Asociace vzdělavatelů v sociální pedagogice
– doc. PaedDr. Tatiana Matulayová, Ph.D. – Cyrilometodějská teologická fakulta, Palackého univerzita v Olomouci
– doc. PhDr. Jitka Lorenzová, Ph.D. – Filozofická fakulta Karlovy univerzity
12: 00 – 13: 00 panelová diskuse za účasti:
• zástupců akademické sféry,
• zástupce Ministerstva práce a sociálních věcí,
• zástupce Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy.
13: 00 – 14: 00 přestávka na oběd
14: 00 – 16: 00 odpolední blok
– Mgr. Jaroslav Faltýn – Odbor základního vzdělávání a mládeže, Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
– Mgr. Veronika Prchalová – Základní škola Jaroslava Pešaty, Duchcov, okres Teplice
– Ing. Aneta Vejlupková, DiS – Základní škola Obrnice
– Mgr. Petr Opletal – Základní škola Ostrava-Zábřeh
16 : 00 zhodnocení, závěr
Videozáznam z odborného panelu
Akce je realizována v rámci individuálního projektu OP VVV Inkluzivní a kvalitní vzdělávání v územích se sociálně vyloučenými lokalitami reg. č. projektu: CZ.02.3.62/0.0/0.0/15_001/0000586. Hlavním cílem projektu je dosáhnout uplatnění principů inkluzivního a kvalitního vzdělávání na participativním základě a vytvořit podmínky pro dlouhodobé udržení a rozvoj opatření vzniklých v průběhu projektu v obcích do projektu zapojených.