Online regionální konference pro Moravskoslezský kraj
„Vím, kam jít. Na cestě k rovnému přístupu ve vzdělávání.“
28. 4. 2021
Cílem konference je otevřít prostor pro diskuzi a inspiraci mezi jednotlivými aktéry vzdělávání a šíření dobrých praxí v oblasti inkluzivního vzdělávání. Účastníci si ujasní koncept proinkluzivních opatření jako nástroj rozvoje kvalitní školy současnosti.
Program konference:
08:30 – 09:00 Registrace na konferenci
09:00 – 09:10 Úvodní slovo ředitele – PhDr. David Beňák, Ph.D., DiS, ředitel Odboru pro sociální začleňování (Agentura) MMR
09:10 – 09:40 Analýza segregace v základních školách z pohledu sociálního vyloučení – Mgr. Radka Vepřková, Odbor pro sociální začleňování MMR
09:40 – 10:20 Rovný přístup ke vzdělávání z pohledu ombudsmana (s přihlédnutím k sociálním aspektům) – Mgr. Bc. Jana Vomelová, kancelář Veřejného ochránce práv
10:20 – 10:30 Přestávka
10:30 – 11:10 Vliv životní situace na chování, prožívání a učení dětí – PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D., Česká odborná společnost pro inkluzivní vzdělávání
11:10 – 11:50 Rozvoj rovného přístupu ke vzdělávání ve městě Ostrava – Ing. Sylva Sládečková, vedoucí odboru školství, Magistrát města Ostrava
11:50 – 12:00 Shrnutí, diskuse
12:00 – 13:00 Přestávka
13: 00- 13:40 Aktivní přístup k zajištění podpory a vzdělávání dětí – Mgr. Jarmila Karnovská, ředitelka Mateřské školy Ostrava, Špálova 32
13:40 – 14:20 Centrum inkluze podporuje společné vzdělávání všech dětí nejen na Vítkovsku – Mgr. Lucie Stanjurová, ředitelka Centra inkluze o.p.s.
14:20 -15:00 Prezentace projektu Vím, kam mám jít – Petra Elblová, manažerka projektu Vím, kam mám jít (realizátor SVČ Bruntál)
15:00 -15:40 Prezentace projektu Podpora inkluzivního vzdělávání v Krnově – Mgr. Petra Piatková, ZŠ Krnov, Janáčkovo náměstí 17
15:40 – 16:30 Závěrečná diskuse a shrnutí
Videozáznam z konference:
Konference je realizována v rámci individuálního projektu OP VVV Inkluzivní a kvalitní vzdělávání v územích se sociálně vyloučenými lokalitami . Hlavním cílem projektu je dosáhnout uplatnění principů inkluzivního a kvalitního vzdělávání na participativním základě a vytvořit podmínky pro dlouhodobé udržení a rozvoj opatření vzniklých v průběhu projektu v obcích do projektu zapojených.